Fähigkeiten

Interim Position als Chief Marketing Officer
Vorbereitung der Markteintrittsstrategie und Technologiebewertung
Deutsches MedTech Unternehmen
INDUSTRIE Medizinischer Gehirn-Ultraschall
EXPERTISE Marketing und Unternehmensplanung
STANDORT Deutschland
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ABOUTFinancial consolidation to support the strategic transformation and digitalization of the Helmholtz Research Center to ensure a balanced and future-oriented cost structure Role as external interim manager with an established cross-functional project team consisting of both internal and external members Project duration on site >24 months
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OBJECTIVESFinancial consolidation of the Helmholtz Center to ensure a sustainable and economically viable revenue and expenditure structure Development and implementation of a holistic consolidation concept in connection with the five-year medium-term and financial planning as well as the overall strategic scientific reorientation of the Helmholtz Research Center Identification, quantification and implementation of optimization measures as a joint initiative of science and administration Efficient controlling, budgeting and quality management processes in cooperation with the finance department Best administrative support of scientific excellence by establishing new organizational structures and processes in administration
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CHALLENGESConsolidation concept design and implementation in the context of a publicly owned research center following cameralistic budgeting and accounting principles Stakeholder management between the administrative and scientific community to ensure an overall successful transformation in the best interest of the center Project management and reporting structure with > 200 single projects and initiatives across various administrative and scientific research disciplines
Professionelle Erfahrung

Technologie-Know-how in Verbindung mit Führungsqualitäten, funktionsübergreifende Teamzusammenstellung
Wertschöpfung

Umfassende CMO-Erfahrung und Führungsqualitäten
Stakeholder Management

Kombination von technologischer Machbarkeit mit Marktchancen und Managementerwartungen

"Die Etablierung neuer Technologien und Methoden auf dem Gesundheitsmarkt ist eine Herausforderung. Die Kombination von Techniken des maschinellen Lernens mit der Ultraschalltechnologie zur Erkennung von Hirnfunktionen wie dem Hirnpuls ist eine Neuheit, die umfangreiches funktionsübergreifendes Fachwissen erfordert, um einen CE-Produktstatus zu erreichen. Darüber hinaus sind die Finanzierung und die richtige Struktur der Interessenvertreter ein wichtiger Faktor für die Marktdurchdringung. In diesem Projekt führte die funktionale und organisatorische Umstrukturierung zu einer ausgewogenen Unternehmensposition - mit dem Ziel des Wachstums."
- Frank Roth, Interim Chief Marketing Officer (CMO) -
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Frank Roth
Direktor