Fähigkeiten

MedTech Vertriebsstruktur-Effizienz
Markteinritt und Vertriebsexzellenz
Führendes US MedTech Unternehmen
INDUSTRIE MedTech
EXPERTISE Business Development
STANDORT USA
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ABOUTFinancial consolidation to support the strategic transformation and digitalization of the Helmholtz Research Center to ensure a balanced and future-oriented cost structure Role as external interim manager with an established cross-functional project team consisting of both internal and external members Project duration on site >24 months
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OBJECTIVESFinancial consolidation of the Helmholtz Center to ensure a sustainable and economically viable revenue and expenditure structure Development and implementation of a holistic consolidation concept in connection with the five-year medium-term and financial planning as well as the overall strategic scientific reorientation of the Helmholtz Research Center Identification, quantification and implementation of optimization measures as a joint initiative of science and administration Efficient controlling, budgeting and quality management processes in cooperation with the finance department Best administrative support of scientific excellence by establishing new organizational structures and processes in administration
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CHALLENGESConsolidation concept design and implementation in the context of a publicly owned research center following cameralistic budgeting and accounting principles Stakeholder management between the administrative and scientific community to ensure an overall successful transformation in the best interest of the center Project management and reporting structure with > 200 single projects and initiatives across various administrative and scientific research disciplines
Professionelle Erfahrung

Fachwissen über den US MedTech-Markt, Geschäftsanalysen und Planungsfähigkeiten, Marketingfähigkeiten
Wertschöpfung

Synergetische Integration des neuen Vertriebskanals in die bestehende Vertriebs- und Serviceorganisation
Stakeholder Management

Angleichung der lokalen Strategien und des Managements an die globalen Funktionen des Hauptsitzes

"Die Abdeckung des US-Marktes mit einem eigenen Vertriebsteam ist ein Vorteil, erfordert aber entsprechende Mengen, um die Rentabilität zu gewährleisten. Der Aufbau eines eigenen Vertriebskanals für Niedrigpreisartikel und die Nutzung des vorhandenen Markenbewusstseins für den Eintritt in Märkte in der Nähe des Kernmarktes erfordern die Aufmerksamkeit des Managements, um eine perfekte Anpassung und Unterstützung durch die vorhandenen Vertriebs- und Servicestrukturen zu gewährleisten."
- Frank Roth, Principal, MedTech & Life Sciences -
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Frank Roth
Principal